loading...
انتظار و مهدویت
آخرین ارسال های انجمن
abdolnabisolimani بازدید : 74 چهارشنبه 21 مهر 1395 نظرات (0)

شهر سوال ـ ممکن است ظهور به صورت یک امر تدریجی باشد. یعنی شرایط کم کم مهیا شده و جامعه جهانی مستعد حکومت مهدوی شود. مطابق این دیدگاه، حکومت های اسلامی پیش از ظهور باید رفته رفته تقویت شوند. تا از سویی جهان را متوجه نیکی های مکتب اسلام کنند و مردم مشتاق رهبری معصوم شوند و از سویی نیز نیروی لازم برای همراهی امام زمان (عج) مهیا شود تا با جهاد بتوانند موانع اصلی پیش روی حکومت مهدوی را بردارند.


abdolnabisolimani بازدید : 81 چهارشنبه 21 مهر 1395 نظرات (0)

شهر سوال ـ دجال از ریشه دجل به معنای بسیار دروغگوی حیله گر است. خروج دجّال در منابع اهل سنت از نشانه‏ های بر پایی قیامت دانسته شده، ولی در كتاب‏های روایی شیعه از نشانه‏ های ظهور حضرت مهدی(ع) است.


abdolnabisolimani بازدید : 99 چهارشنبه 21 مهر 1395 نظرات (0)

شهر سوال ـ در مورد مدتی كه حضرت مهدی(عج) حكومت می‏كند، و بعد از آن دوره تا برپایی قیامت، نمی‏توان پاسخ قاطع و روشنی از روایات به دست آورد، چرا كه در لابلای روایات مدت حكومت حضرت مهدی(عج) نوزده سال و چند ماه،[۱] هفتاد سال،[۲] سیصد و نه سال،[۳] آمده است.


abdolnabisolimani بازدید : 90 چهارشنبه 21 مهر 1395 نظرات (0)

شهر سوال ـ بـایـد تـوجه نمود كه شرط ظهور امام , گسترش فساد در اجتماع انسانى نـیـسـت؛ بلكه شرط ظهور، آماده شدن مردم برای ولایت پذیری است. که متاسفانه به دلیل ضعیف بودن درک مردم این شرط با فساد حاصل می شود. چون مردم ضعیف الایمان به ضرورت رهبری امام معصوم پی نبرده اند و تصور می کنند که با عقل عادی بشری می توانند جامعه را اداره کنند. اما وقتی این مسیر را به اشکال مختلف بپیمایند و دفعات متعدد سرشان به سنگ بخورد، می یابند که به رهبر معصوم نیازی دارند که هیچ چیز نمی تواند جای او را پر کند.


abdolnabisolimani بازدید : 73 چهارشنبه 21 مهر 1395 نظرات (0)

شهر سوال ـ بحث انتظار، بحث بسیار زیبایی است و همیشه شعفی در دل ها ایجاد می کند. اما باید این احساسات را مورد تامل و بررسی قرار دهیم و مسائلی در این باره مطرح کنیم.


abdolnabisolimani بازدید : 75 چهارشنبه 21 مهر 1395 نظرات (0)

شهر سوال ـ در یک معنا، هنگام سخن از آخر الزمان، منظور نزدیک بودن زمان ظهور امام زمان (عج) است. که بعد از آن ظلم و فساد از بین رفته و حکومت صالحان در زمین برقرار می شود.


abdolnabisolimani بازدید : 111 چهارشنبه 21 مهر 1395 نظرات (0)

شهر سوال ـ قدرشناسی و عدم پذیرش ائمه: انسان معمولا نهادش براین استوار است که تا هنگامی که به فراق چیزی مبتلا نشود، آن را ارج نمی نهد، غیبت امام زمان هم ازاین قبیل است که پس از آن همه قدر ناشناسی هایی که نسبت به ائمه قبلی روا داشتند، ازمیان آدمیان رخ برتافت. و طبیعتا زمانی که مردم نیاز به امام معصوم را درک کنند، امام ظهور خواهند نمود. این امر می تواند با شکست های پی در پی بشر از انواع راه ها حاصل شود.


abdolnabisolimani بازدید : 228 چهارشنبه 21 مهر 1395 نظرات (0)

شهر سوال ـ سهل بن سعید نقل نموده كه: هشام بن عبد الملك مرا فرستاد كه چاهى در رصافه حفر كنم، چون دویست قامت كندیم سر مردى پیدا شد، چون اطرافش را كندیم دیدیم كه مردى است بر روى سنگى ایستاده و جامه‏هاى سفید پوشیده و دست راست او بر سرش گذاشته به روى ضربتى كه بر سرش زده بودند، هرگاه دستش را از آن موضع برمى‏داشتیم خون جارى مى‏شد، چون رها مى‏كردیم بر روى ضربت مى‏گذاشت خون بند مى‏آمد، و در جامه‏اش بود: منم شعیب بن صالح كه حضرت شعیب پیغمبر مرا به رسالت به قوم فرستاد، پس ضربتى بر من زدند و مرا در این چاه انداختند و خاك بر روى من ریختند.[۱]


abdolnabisolimani بازدید : 72 چهارشنبه 21 مهر 1395 نظرات (0)

شهر سوال ـ برای ظهور جامعه باید آن گونه رشد کند که معنای امام را به خوبی درک کند. و به آن معتقد شود. درک این معنا و رسیدن به آن، قبل از ظهور و عمل کردن مطابق آن بعد از ظهور است. و این یکی از جنبه های آماده سازی، طالبان ظهور است که قبل از ظهور باید آن را محقق کنند. و الا باید قبول کرد که جامعه مستعد ظهور نیست و نباید از خدای متعال توقع تعجیل در ظهور و رساندن امام را داشته باشد. و ائمه خود معرفی کرده اند که یار و یاور آنها باید چه خصیصه ای داشته باشد.


abdolnabisolimani بازدید : 53 چهارشنبه 21 مهر 1395 نظرات (0)

به جای آنکه توقع داشته باشیم همه چیز از غیب حل شود، باید خود را آماده سازیم. و هر زمان که تعداد کسانی که بر سر مبارزه با فساد، استقامت دارند به حد مشخص خود برسد، امام ظهور خواهند فرمود.


abdolnabisolimani بازدید : 88 چهارشنبه 21 مهر 1395 نظرات (0)

شهر سوال ـ آیا ۳۱۳ یار امام زمان علیه السلام قبل از ظهور با آن حضرت دیدار دارند؟ چگونه در روز ظهور به آن حضرت می پیوندند؟ آیا آنها قبل از ظهور خبر دارند كه از جمله یاران آقا هستند؟


abdolnabisolimani بازدید : 74 چهارشنبه 21 مهر 1395 نظرات (0)

شهر سوال ـ تعدادی از نشانه های ظهور متصل به ظهور خواهند بود و به گونه ای که میان آن ها و ظهور فاصله زیادی نیست و از پدیدار شدن نخستین نشانه تا ظهور حضرت مهدی (عج) نشانه ها همچون حلقه های زنجیر، بدون فاصله و پی در پی می آیند...


abdolnabisolimani بازدید : 82 چهارشنبه 21 مهر 1395 نظرات (0)

شهر سوال ـ در این مرحله، انسان منتظر با آگاهی از ناهنجاری‌های اجتماعی در تلاش برای كنترل اوضاع اجتماعی و كاهش و ریشه‌كن كردن فساد و كجروی بر می‌آید. انسان منتظر وظیفه خود می‌داند كه بر هنجارهای اجتماعی نظارت كند و نگذارد هنجارها و معیارهای زندگی تغییر كند. این مكانیسم كنترلی به صورت نصح، خیرخواهی، امر به معروف و نهی از منكر، شكل اجرایی به خود می‌گیرد. قرآن كریم در مورد نظارت اجتماعی بر هنجارهای جامعه می‌فرماید..


تعداد صفحات : 13

درباره ما
Profile Pic
((عدالت)) همواره به عنوان یک اصل قطعی و لازم، در سیره معصومان علیهم السلام مطرح بوده است. پیامبر اکرم (ص) از رفتار ناعادلانه برخی ازکارگزارانش همچون خالد بن ولید و ولید بن عقبه، اظهار بیزاری کرده و اقدام به جبران عملکردشان و نیز عزل آنها میکند. امیرالمومنین علیه السلام در کلمات و نامه های بسیاری، کارگزاران خود را به رفتار عادلانه فرا میخواند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما برای معرفی امام زمان به فرزندانمان کدام اقدام مناسب تر است?
    نظر شما درمورد مطالب این وب سایت چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 189
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 2,251
  • بازدید کلی : 30,411
  • کدهای اختصاصی